YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Monday 8 July 2013

Assalamualaikum...(:

Tadi,tengah online, dapat tahu ada trending baru lah pulak kat Malaysia Oh Tanah Airku ni..."Couple Seminggu" punya video katanya.Maka saya dengan mood makcik makcik suka jaga tepi kain orang, terus tekan play video tersebut. Alahai comelnya budak ni :) Confirm budak sekolah.

Tapi tu bukan point saya.

Saya scroll comments rakyat Malaysia yang tersangat amatlah supportive memaki hamun budak tersebut.Allahu...

Hmm..bukan saya mahu menyebelahi tindakan adik tu,cuma bila saya lihat comment ada yang nak bunuh dia lah, suruh pergi mati lah...eh mana nya adab nak beri nasihat?

Saya kagum ramai betul yang prihatin,maklumlah kita semua memang rakyat yang cakna dengan semua benda,hatta seekor kucing dilanggar basikal pun boleh ada potensi masuk muka depan paper kan? (dah start nak mengarut)

Just that... practice some Adab people. I'm pretty sure yang sekarang adik tu dah pun malu.Satu Malaysia tahu video corny tu tapi come on, dia budak sekolah.Apa kau masa sekolah dulu tak pernah nak rasa bercinta?Cuma dia over upload video untuk future husband katanya.

Itulah masalah kita semua ni ye anak anak sekalian, kalau nak nasihat tu,kadang kadang point kita mantap,hadis ayat Quran siap dah,tapi cara penyampaian, hancuss!

Kepada yang menegur dengan berhemah tu, tahniah ye.Adik adik kita jugak ye dak? 

Haih,berdebar pulak nak jadi cikgu ni ye.

P.s: Welcome Ramadhan :)

2 comments:

  1. ye la dak. hee. exactly, agreed on the peradaban Islam. maklumlah, kadang2 ni, terbawak2 perasaan, tmbh2 ble ade rakan2 yg turut tak suka dgn kes2 mcm ni, so jadi riak la dgn mengumpat tu. tp bagi yg sedar tentang kepentingan peradaban, tahniah =) oh ya, i tak penah rase nak bercinta time skolah dulu. kih3. kami nak jadi doctor. hahahaha. till then my pena hati.

    ReplyDelete
  2. Hahaha utunglah tak bercinta time sekolah ye :B

    ReplyDelete