YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Monday 10 June 2013

Hari ni memang menguji hati yang sedia rapuh.
Minggu minggu exam yang penuh dengan konflik dan tekanan, ditambah dengan ujian ini.

Allah...
Kuatkan diri yang kerdil ini.

Haih, memang aku ni pelupa, cuai. Mudah lalai.Itu aku.
Entah siapa dapat terima perangai yang macam tu buat teman hidup.
Ah persetankan teman hidup, malas mahu fikir.

Hakikatnya hidup ini memang seorang diri sebenarnya.
Takkan ada manusia yang benar benar kenal diri ini melainkan Dia.
Aku sendiri kadang kadang sesat dalam mengenal diri.

Bila saat tersungkurnya aku hari ini...
Aku mula sedar, "sampai bila mahu harapkan orang lain?"
Sampai bila mahu merengek, mengadu pada yang tak kenal pun diri ini?
Sampai bila mahu letak yang lain sebagai pergantunggan sedang aku ada Allah?
Sebaik-baik tempat pergantunggan.
Allahuakbar...

Maafkan aku Ya Allah.
Terima Kasih atas ujian ini.Kuatkan aku.Bangunkan aku.




No comments:

Post a Comment