YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Thursday 3 January 2013

Allah,
suatu hari nanti,pemilik jasad ini akan terhenti nyawanya.
MalaikatMu akan datang menjalankan tugasnya,habiskan detik terakhir seorang hamba
Terpadam segala memori dunia yang pernah ada.
Segala dosa,mahupun segala pahala,hanya Engkau yang tahu,hanya Engkau yang hitung
Cuma diri ini takut,ke mana dia selepas itu?
Kau pandangkah si kerdil yang selalu lemah berbuat dosa ini?
Atau kau berpaling kah dari memandang ku?

Mujur ayat ini pengubat hati.Sweet betul Allah ni tau :3

Sabda Rasulullah SAW bahawa Allah SWT telah berfirman:
 “Aku adalah seperti sangkaan hambaKu terhadap Aku. Dan Aku bersamanya tatkala Dia mengingatiKu. Sekiranya dia mengingatiKu dalam dirinya, maka Aku akan mengingatinya dalam diriKu. Sekiranya dia mengingatiKu di khalayak ramai, maka Aku akan mengingatinya di depan khalayak ramai yang lebih mulia(para malaikat dan nabi-nabi). Jika hambaKu mendekatiKu sejengkal, Aku akan mendekatinya sehasta. Jika hambaKu mendekatiKu sehasta, Aku akan mendekatinya sedepa. Jika hambaKu mendekatiKu dalam keadaan berjalan, Aku akan mendekatiNya dalam keadaan berlari(cepat).” 
Hadith Qudsi Riwayat Bukhari dan Muslim. Hadith nombor 59 dalam Kitab Al-Wafi karangan Imam An-Nawawi. credit to langitilahi.com



2 comments: